گالری نقش جهان

گالری نقش جهان در سال 1357 در اصفهان به همت بهمن اسعدیان و با نام نگارخانه اصفهان تأسیس گردید و تا سال 1368 در محل هتل کوثر و هتل عباسی اصفهان به فعالیت ادامه داد.

سال 1368 به تهران انتقال یافته و در هتل استقلال (سالن لکافه ) مستقر و با نام گالری هنر ایران در بدترین شرایط زمانی به اشاعه فرهنگ و هنر ادامه راه داد.

متأسفانه بهمن اسعدیان (همسرم) در سال 1372 در اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفته و من فاطمه سعید با نام هنری «نوری» که تا آن زمان دخالتی در امور گالری نداشتم و فقط به نقاشی مشغول بوده و از محضر اساتید آبرنگ و رنگ روغن اصفهان استاد سمبات، استاد یرواند و استاد منوچهر صرام جویای هنر نقاشی سبک اصفهان بودم، به علت فوت ایشان جهت ادامه مسیر با تغییر اجباری مجوز و نام گالری به «نقش جهان» از سال 1373 موسس این گالری در تهران شدم. ابتدا در منطقه 1 (زعفرانیه، کوچه کافی آبادی و سپس در تماشاگه زمان واقع در زعفرانیه و از سال 1381 در خیابان نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی 2، پلاک 9 همچنان پذیرای هنرمندان عزیزی هستم که آثارشان را به نمایش میگذارند.

 همچنین این نگارخانه دارای مجموعه ای از آثار اساتید آبرنگ اصفهان نیز می باشد که در گالری به مجموعه داران خاص عرضه می شود و این مجموعه در کتاب آثار این اساتید سمبات کیورقیان ، یرواند نهاپطیان و منوچهر صرام به چاپ رسیده است.

فاطمه سعیدنوری